05 June 2011

cara untuk melihat private profile di facebook...

Hai salam semua...

1. Walaupun blog ini diwujudkan khas untuk saya mempromosikan Motel Bukit Serindit, dan sebagai pemiliknya saya mempunyai satu kegemaran iaitu ICT. Kenapa yer?? Sebab ilmu ICT ini adalah salah satu pengetahuan yang amat penting buat masa ini.

2. Teknologi ICT berkembang dengan pesat setiap hari contohnya facebook. Di sini saya ingin berikan panduan kepada pengunjung semua cara-cara untuk melihat private profile di facebook.

Cara 1

1. Di dalam search results dari Facebook Database of users, kita akan nampak gambar thumbnail person's  bersama dengan 3 pilihan disebelahnya.



2. Pilih message dan hantarlah mesej yang menarik kepada orang yang ingin kita tengok private profile tersebut.

3. Ramai yang tidak sedar, jika mereka membalas mesej tersebut, penghantar mesej boleh melihat profile penerima dalam masa 24 jam sahaja!!. Ini bermakna masa terbaik untuk melihat private profile penerima adalah semasa dia respong terhadap mesej anda. :-)

Cara 2

1. Cara ini adalah melalui penggunaan "poke".



2. Bila anda menghantar poke kepada seseorang di dalam Facebook, penerima tersebut boleh melihat
basic information, work information dan education information anda. Ini termasuk juga sekiranya profile tersebut di set kepada private.

3. Walaunagaimanapun, akses kepada profile ini hanyalah bersifat sementara.

4. Maka.. anda bolehlah poke pengguna yang membuat private profile.. sekiranya pengguna tersebut membalas poke anda , anda berpeluang untuk melihat profile mereka... Selamat Mencuba OK.

0 Pengunjung Bersuara:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...